miercuri, 11 iunie 2014

No expectations


     Viata asta este atat de dura uneori incat te pune la pamant cand te astepti cel mai putin, cand simti ca toate planetele s-au aliniat in favoarea ta si nu iti mai incapi in piele de fericit ce esti. Parca nu iti vine sa crezi ca ti se intampla atatea lucruri minunate. Dar stai, nu te bucura inca. Esti intr-un montagne-russe, dupa ce ai ajuns in varf si esti deasupra a tot ce vezi in jur si simti ca l-ai prins pe Dumnezeu de un picior, in secunda urmatoare esti obligat sa cobori brusc, fara a putea constientiza ceea ce tocmai s-a intamplat.

     Am invatat ca singurul mod in care putem evita o dezamagire de proportii din partea celor pe care ii iubim este sa nu avem nici o asteptare de la acestia. Nu poti fi ranit daca nu ai aspiratii inalte.  Doare prea tare cand, in ciuda faptului ca le esti mereu alaturi, zi si noapte, ii ajuti cu cele mai nebunesti si greu de pus in practica favoruri, realizezi ca nu iti apreciaza eforturile si iti intorc spatele singura data cand ai si tu nevoie de ei. Noi incercam in mod constant sa ii intelegem si sa ne punem in situatia lor, le oferim claritatea si obiectivitatea de care au nevoie pentru a lua cea mai buna decizie cand se confrunta cu o dilema. Oare nu meritam si noi acelasi tratament ?

    M-am resemnat cu faptul ca nu ii putem schimba pe cei dragi. Nu suntem noi responsabili pentru felul in care ne trateaza acestia. Tot ce putem face noi este sa ii iubim in continuare si sa ii acceptam asa cum sunt, fara a avea vreo asteptare din partea acestora. Cine stie ? S-ar putea sa ne surprinda in mod placut la un moment dat. Nu trebuie sa ne pierdem speranta, caci atunci chiar nu am mai avea nici o bucurie pe lumea asta rece si dura. Viata este mult prea imprevizibila pentru propriul nostru bine. De aceea trebuie sa fim pregatiti si sa incercam sa ne adaptam fiecarei situatii.

   Daca as fi stiut atunci ce stiu acum, sunt sigura ca as actiona fix la fel, pentru ca o astfel de persoana sunt eu si nu voi renunta la ce este mai frumos in mine din cauza altora. Eu sunt multumita de alegerile facute si imi asum greselile, pe care le vad ca pe niste lectii de viata destul de productive. Mi-am propus sa caut binele in fiecare persoana, indiferent cat de mult va trebui sa scormonesc . Dumnezeu ne-a dat viata tuturor si ne-a daruit cate un suflet nobil si plin de iubire fiecaruia. Doar ca unii il avem acoperit de prea multe straturi ce necesita a fi indepartate : de dureri, frustrari, egoism, invidie, egocentrism, prostie involuntara, ignoranta, indiferenta. Consider ca daca avem suficienta rabdare unii cu altii, vom ramane uimiti de persoanele minunate pe care le putem descoperi si la care nu ne-am fi asteptat niciodata.

    In incheiere o sa va las sa meditati asupra unuia dintre citatele mele preferate William Shakespeare : " Mereu sunt fericit ! Stii de ce? Pentru ca nu astept nimic de la nimeni, sa astepti intotdeauna doare. Viata este scurta, asa ca iubeste viata. Fii fericit si zambeste intotdeauna. Traieste doar pentru tine si aminteste-ti : inainte sa vorbesti, asculta. Inainte sa scrii, gandeste. Inainte sa ranesti, simte. Inainte sa urasti, iubeste. Inainte sa renunti, incearca. Inainte sa mori, traieste. "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu